REGULAMIN

Zapraszamy do zapoznanie się z regulaminem portalu JP2online.

§ 1. Cel Portalu
1.    Administratorem portalu prowadzonego pod adresem internetowym: https://www.jp2online.pl (zwanego dalej „Portalem”) jest Centrum Myśli Jana Pawła II z siedzibą w Warszawie przy ul. Foksal 11, 00–372 Warszawa (zwane dalej „Centrum”), samorządowa instytucja kultury m. st. Warszawy wpisana do Rejestru Instytucji Kultury m. st. Warszawy pod nr 1/2006.
2.    Celem Portalu jest upowszechnianie wiedzy o Janie Pawle II oraz umożliwienie dostępu do archiwaliów związanych z jego życiem i posługą.
3.    W ramach Portalu publikowane są dokumenty archiwalne, publikacje, multimedia i fotografie związane z Janem Pawłem II (zwane dalej „Materiałami”).
4.    Materiały dostępne są do wglądu, a wybrane z nich - również do pobrania i korzystania, na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie (zwanym dalej „Regulaminem”).
5.    Użytkownikiem Portalu może być osoba fizyczna (zwana dalej „Użytkownikiem”).

§ 2. Korzystanie z Portalu
Korzystanie z Portalu polega na:
1)    w przypadku wszystkich Użytkowników - możliwości dostępu do Materiałów prezentowanych w ramach Portalu w zakresie ich czytania, oglądania i odsłuchiwania;
2)    w przypadku Użytkowników zarejestrowanych w Portalu - możliwości pobierania udostępnionych przez Centrum wybranych Materiałów wyłącznie w celu niekomercyjnego (niezarobkowego) korzystania z Materiałów na potrzeby edukacyjne, popularyzatorskie lub badawcze na zasadach określonych w Regulaminie.
§ 3.
Każdy Użytkownik może korzystać z Portalu poprzez dostęp do Materiałów prezentowanych na stronie internetowej Portalu w zakresie ich czytania, oglądania i odsłuchiwania.
§ 4. Pobranie i korzystanie z Materiałów
1.    Użytkownik, który dokonał rejestracji swego profilu (konta) w ramach Portalu, może korzystać z Portalu także poprzez pobieranie wybranych Materiałów wyłącznie w celu niekomercyjnego (niezarobkowego) korzystania z Materiałów na potrzeby edukacyjne, popularyzatorskie lub badawcze zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
2.    Materiały (z wyjątkiem dokumentów) stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których Centrum posiada prawa autorskie lub uzyskało licencję od uprawnionego podmiotu.
3.    Pobranie i korzystanie z Materiałów chronionych prawem autorskim oznacza zawarcie umowy licencyjnej (sublicencyjnej), na podstawie której Centrum udziela - odpowiednio - licencji niewyłącznej lub sublicencji niewyłącznej na korzystanie z pobranych Materiałów na rzecz Użytkownika korzystającego z Materiałów (zwanego dalej „Licencjobiorcą”).
4.    Aby pobrać Materiały i uzyskać licencję (sublicencję) na korzystanie z Materiałów chronionych prawem autorskim Użytkownik musi zarejestrować profil (konto) (zwane dalej „profilem” lub „kontem”) w ramach Portalu oraz zaakceptować warunki licencji (sublicencji) określone w trakcie procedury pobierania wybranego Materiału.
5.    Udzielenie licencji lub sublicencji następuje zgodnie ze szczegółowymi warunkami określonymi w zakładce „Prawa autorskie” umieszczonej przy danym Materiale, z uwzględnieniem następujących zasad:
1)    udzielana licencja (sublicencja) jest licencją (sublicencją) niewyłączną;
2)    udzielenie licencji (sublicencji) jest nieodpłatne;
3)    udzielenie licencji (sublicencji) nie obejmuje prawa do udzielania przez Licencjobiorcę dalszej licencji (dalszej sublicencji);
4)    udzielenie licencji (sublicencji) obejmuje jedynie niekomercyjne wykorzystanie Materiałów, tj. w celach niezarobkowych - na potrzeby edukacyjne, popularyzatorskie lub badawcze - na polach eksploatacji wskazanych w zakładce „Prawa autorskie” umieszczonej przy danym Materiale.
6.    W celu uzyskania licencji (sublicencji) szerszej lub na rzecz osoby prawnej osoby zainteresowane powinni skontaktować się z podmiotem posiadającym prawa autorskie do Materiałów. Kontakt do uprawnionego podmiotu podany jest w zakładce „Prawa autorskie” umieszczonej przy danym Materiale.
§ 5. Wypowiedzenie licencji Użytkownikowi
1.    Centrum ma prawo wypowiedzieć Licencjobiorcy (Użytkownikowi) udzieloną licencję (sublicencję) bez zachowania okresu wypowiedzenia oraz wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie korzystania z profilu (konta) bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku korzystania przez Użytkownika z Materiałów niezgodnie z Regulaminem lub warunkami licencji (sublicencji), a w szczególności w przypadku:
1)    korzystania przez Użytkownika z Materiałów do celów komercyjnych;
2)    pobierania przez Użytkownika jakichkolwiek opłat za korzystanie z Materiałów;
3)    korzystania z Materiałów w sposób naruszający warunki licencji (sublicencji);
4)    korzystania z Materiałów bez odpowiedniego opisu lub wskazania źródła;
5)    nieuprawnionej modyfikacji Materiałów;
6)    ekspozycji Materiałów w sposób lub w miejscu naruszającym dobre imię Jana Pawła II, Centrum lub innych podmiotów, którym przysługują prawa autorskie do Materiałów.
2.    Użytkownik ponosi odpowiedzialność z tytułu korzystania z Materiałów w sposób wykraczający poza uprawnienia wynikające z Regulaminu, w tym poza zakres i warunki udzielonej licencji (sublicencji) - zarówno wobec Centrum, jak i wobec osób trzecich posiadających prawa autorskie do Materiałów.
§ 6. Korzystanie z profilu przez Użytkowników
1.    W celu rejestracji profilu (konta) w ramach Portalu Użytkownik dokonuje rejestracji w Portalu poprzez podanie danych określonych w elektronicznym formularzu rejestracyjnym obejmujących imię, nazwisko i adres e-mail oraz utworzenie profilu opatrzonego:
1)    loginem - czyli indywidualnym oznaczeniem Użytkownika w postaci wybranego przez Użytkownika adresu poczty elektronicznej lub nazwy, służących do logowania się do konta;
2)    hasłem - czyli dowolnym ciągiem znaków wybranym przez Użytkownika umożliwiającym autoryzację Użytkownika podczas logowania się do konta.
2.    Centrum wysyła wiadomość potwierdzającą rejestrację Użytkownika w Portalu na adres poczty elektronicznej podanej przez Użytkownika podczas rejestracji.
3.    Z chwilą potwierdzenia rejestracji profilu Użytkownik uzyskuje możliwość pobierania wybranych Materiałów zgodnie z zasadami określonymi w § 4.
4.    Użytkownik korzystający z profilu ma możliwość wglądu w historię przeglądania, tworzenia linków identyfikujących poszczególne Materiały oraz sporządzania własnych notatek.
5.    Korzystanie z profilu wymaga zalogowania się przez Użytkownika do konta poprzez podanie loginu Użytkownika i odpowiadającego mu hasła.
6.    Użytkownik powinien zachować w tajemnicy hasło do profilu (konta).
7.    Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z profilu w sposób zgodny z postanowieniami Regulaminu, przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
8.    Użytkownik nie może dostarczać za pośrednictwem profilu (konta) treści o charakterze bezprawnym.
9.    Użytkownik może zakończyć korzystanie z konta w dowolnym czasie przez wylogowanie się z konta.
§ 7. Składanie reklamacji
1.    Użytkownik może składać reklamacje związane z korzystaniem z Portalu w formie pisemnej i dostarczając je osobiście lub przesyłając je na adres siedziby Centrum albo drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Centrum - e-mail: [email protected]
2.    Zaleca się podanie przez Użytkownika w składanej reklamacji danych identyfikujących Użytkownika i jego profil (konto), informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w tym rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, treści żądania oraz danych kontaktowych Użytkownika.
3.    Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Centrum zwróci się o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
4.    Centrum rozpatrzy reklamację Użytkownika niezwłocznie i zawiadomi go o sposobie jej rozpatrzenia w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji, a jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia - w terminie 14 dni od dnia ich uzupełnienia. W uzasadnionych przypadkach termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu o dalsze 14 dni.
§ 8. Wypowiadanie umowy

1.    Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie korzystania z profilu (konta) zawierana jest na czas nieokreślony.
2.    Korzystanie z profilu przez Użytkownika jest bezpłatne. Użytkownik ponosi we własnym zakresie opłaty z tytułu korzystania z usług telekomunikacyjnych umożliwiających mu dostęp do profilu za pośrednictwem łącza internetowego w wysokości naliczanej przez dostawców usług telekomunikacyjnych, z których usług Użytkownik korzysta.
3.    Użytkownik może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie korzystania z profilu (konta) poprzez:
1)    usunięcie profilu (konta) Użytkownika utworzonego w Portalu - przez zaznaczenie odpowiedniej opcji w ramach profilu (konta);
2)    złożenie Centrum oświadczenia o wypowiedzeniu umowy w formie pisemnej i dostarczając je osobiście lub przesyłając je na adres siedziby Centrum albo w formie elektronicznej przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu umowy drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Centrum - e-mail: [email protected]
4.    Centrum może wypowiedzieć Użytkownikowi umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie korzystania z profilu (konta) z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia poprzez złożenie Użytkownikowi oświadczenia o wypowiedzeniu umowy w formie pisemnej dostarczając je osobiście Użytkownikowi albo w formie elektronicznej przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu umowy drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Użytkownika.
5.    W przypadku korzystania przez Użytkownika z profilu (konta) lub z Materiałów niezgodnie z Regulaminem, a w szczególności w przypadkach określonych w § 5, Centrum może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie korzystania z profilu (konta) bez zachowania okresu wypowiedzenia poprzez złożenie Użytkownikowi oświadczenia o wypowiedzeniu umowy w formie pisemnej dostarczając je osobiście Użytkownikowi albo w formie elektronicznej przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu umowy drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Użytkownika.
§ 9. Przetwarzanie danych
1.    Użytkownik Portalu przyjmuje do wiadomości, że dane osobowe Użytkownika uzyskane w związku z korzystaniem z Portalu, rejestracją profilu (konta) oraz korzystaniem z Materiałów będą przetwarzane przez administratora - Centrum Myśli Jana Pawła II z siedzibą w Warszawie (00-372), ul. Foksal 11, NIP 5252357081, REGON 140469560 (zwanego dalej „Administartorem”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych u Administratora to: ul. Foksal 11, 00-372 Warszawa, telefon: +48 22 826 42 21, e-mail: [email protected].
2.    Przetwarzane danych osobowych odbywać się będzie zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”).
3.    Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO, tj. ze względu na to, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie korzystania z profilu (konta) oraz umowy licencyjnej (sublicencyjnej) na korzystanie z Materiałów, której Użytkownik jest stroną.
4.    Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym i Użytkownik nie jest zobowiązany do ich podania; konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości korzystania z profilu (konta) przez Użytkownika oraz brak możliwości uzyskania licencji (sublicencji) na korzystanie z Materiałów.
5.    Odbiorcami danych osobowych będą podmioty świadczące usługi informatyczne na rzecz Centrum.
6.    Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, tj. poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, ani organizacji międzynarodowej.
7.    Dane osobowe będą przechowywane do upływu okresu związanego z zawarciem i wykonaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie korzystania z profilu (konta) oraz umowy licencyjnej (sublicencyjnej) na korzystanie z Materiałów, a także upływu okresu dochodzenia lub obrony roszczeń przez Centrum oraz upływu okresu przechowywania dokumentów wynikającego z obowiązujących przepisów.
8.    Użytkownikowi przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
9.    W trakcie przetwarzania danych osobowych nie będzie następować zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz nie jest stosowane profilowanie.
10.    Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11.    W czasie korzystania przez Użytkownika z Portalu na serwerach Centrum w sposób automatyczny gromadzone są następujące informacje o Użytkowniku i jego aktywności w ramach Portalu:
1)    logi zawierające adres IP, datę i czas korzystania z Portalu oraz listę stron odwiedzonych w obrębie Portalu;
2)    pliki cookies (ciasteczka), które umożliwiają rozpoznanie preferowanych przez Użytkownika ustawień (ich pobieranie przez Użytkownika jest zależne od indywidualnych ustawień przeglądarki).
12.    Na podstawie logów i ciasteczek generowane są dane statystyczne, które będą brane pod uwagę przy wzbogacaniu zawartości Portalu i poprawianiu jego funkcjonalności, a także wykorzystywane do monitorowania i administrowania ruchem w Portalu oraz do celów naukowo-badawczych. Tożsamość Użytkownika nie będzie identyfikowana na podstawie informacji przechowywanych w ciasteczkach.
§ 10. Spory wynikające z korzystania z Portalu
1.    Spory wynikłe z korzystania z Portalu będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
2.    Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów.
§ 11. Zmiany Regulaminu
1.    Korzystanie z Portalu, utworzenie profilu (konta) Użytkownika, a także pobranie i korzystanie z Materiałów jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
2.    Centrum zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu poprzez zamieszczenie zmian Regulaminu w wersji elektronicznej w sieci Internet na stronie Portalu oraz zawiadomienia o nich Użytkownika, który posiada zarejestrowany profil (konto) na Portalu, poprzez przesłanie informacji o dokonanych zmianach na adres poczty elektronicznej Użytkownika podany w formularzu rejestracyjnym.
3.    Zmiany regulaminu obowiązują po upływie 14 dni od dnia ich opublikowania oraz zawiadomienia o nich Użytkownika, który posiada zarejestrowany profil (konto) na Portalu, w sposób określony w ust. 2.
4.    W razie zmiany Regulaminu Użytkownik ma prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zakresie korzystania z profilu (konta) bez ponoszenia kosztów w terminie 30 dni od dnia zawiadomienia Użytkownika o zmianie Regulaminu w sposób określony w ust. 2.
5.    Do zachowania terminu określonego w ust. 4 wystarczy wysłanie oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną przed jego upływem.
6.    Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną zakresie korzystania z profilu (konta) z powodu zmiany Regulaminu składając oświadczenie o wypowiedzeniu umowy na piśmie i dostarczając je osobiście lub przesyłając je na adres siedziby Centrum albo drogą elektroniczną przez przesłanie oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Centrum.
7.    W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy polskiego prawa.